Support
For support på en kjøpt vare, må det sendes mail til salg@yaha.no

Les også vanlige spørsmål og svar

Les kort artikkel om 5% dekning av papiret


For å kunne hjelpe deg så raskt som mulig, har vi laget en liten sjekkliste. Veldig mange problemstillinger finner sin løsning i denne listen.

Hvis blekk/toner ikke passer
- Selv om din modell ikke er nevnt på produktet er det likevel en stor mulighet for at denne passer så fremt du har benyttet modellregisteret vårt ved bestilling. Er du i tvil kan du sjekke produktet på vår hjemmeside. Her vil det fremkomme hvilke modeller toner/blekkpatron passer i.
- Grunnet patenter fra originalprodusenten må ofte produktene utformes på en annen måte, men produktet passer likevel. Er du i tvil, sjekk vår hjemmeside om skriveren din finnes i listen over modeller produktet passer til.
- Toner er plassert i trommelenheten og noen få ganger hender det at våre kunder opplever å ta ut begge som en enhet i stedet for kun toner. Da vil man oppfatte at denne er veldig ulik mottatt tonerkassett. Ta da ut tonerkassett fra trommelenhet. Vår opplevelse er at dette er mest vanlig på Brother maskiner.

Hvis ikke utskriftsproblem
- For å kunne med sikkerhet fastslå problemet trenger vi en nøyaktig feilmelding fra skriver(bokstav for bokstav eller bilde av meldingen). På noen av våre produkter følger det med spesielle instrukser for nullstilling av telleverk e.l. For tiden er det stor mangel på brikker(chips) og også originale produkter er rammet av enkelte slike utfordringer og kommer med tilsvarende instrukser.
- Enkelte produsenter kan vise en alarm med orlyd som "Ikke originalt produkt installert". Denne kan normalt bare klikkes bort og har ingen betydning for funksjonalitet.
- En sjelden gang opplever vi at noen har glemt å avhende produktet som sto i skriveren når man byttet sist og at den tomme kassetten havner i rekvisita skapet. Da vil det ikke fungere når man skal skifte,.

Utskriftsproblem/kvalitet
- Utskrift av Status/konfigurasjonsside og en utskrift som viser antall utskrifter foretatt samt alle fargene og helst rutemønster. Navnet varierer litt fra produsent til produsent, skriver til skriver.

Hvis det konkluderes med at produktet er defekt erstatter vi alltid dette så langt det er mulig uten at det reklamerte produktet sendes til oss.
Vi trenger da i tillegg følgende informasjon:
- Serienummer/partinummer påført selve produktet(ikke fra esken/emballasjen).
- Nøyaktig skriver modell: Produsent Modellserie Modell Nummer (Eksempel: HP Laserjet 2600N)
Alle priser ink. mva. Frakt er ikke inkludert. Se frakteksempler i handlekurven.
Bytte til eks. mva

Copyright 2007-2021 - Yaha AS - All rights reserved